Για αποστολή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου εδώ christos.vas94@gmail.com.

Σελίδες

Πέμπτη 31 Δεκεμβρίου 2015

Ο διάλογος του Ιρλανδού ερημίτη Marbhan και του βασιλιά Guaire

Ο διάλογος του Ιρλανδού ερημίτη Marbhan και του βασιλιά Guaire




Παρακάτω μετάφρασα ένα απόσπασμα από ένα αρχαίο Ιρλανδικό κείμενο. Στο κείμενο διαβάζουμε τον διάλογο μεταξύ ενός Ιρλανδού ερημίτη και ενός βασιλιά. Ο βασιλιάς απορεί για τον σκληρό τρόπο ζωής του ερημίτη και ο ερημίτης του παρουσιάζει την ομορφιά που έχει η απλότητα της ερημικής ζωής και στο τέλος ο βασιλιάς αποφασίζει και αυτός να γίνει ασκητής.  

Guaire:
Marbhan,  ερημίτη, γιατί δεν κοιμάσαι επάνω σε κρεβάτι; Τον περισσότερο καιρό κοιμάσαι στο έδαφος με το κεφάλι σου να ακουμπάει πάνω στις ρίζες ενός πεύκου.

Marbhan:
Έχω μια μικρή καλύβα μέσα στο δάσος, άγνωστη σε όλους, γνωστή μόνο στον Κύριο μου.
Σε αυτή την πλευρά έχω μια φλαμουριά, στην άλλη μια φουντουκιά, ένα παλιό δέντρο κρέμεται από επάνω της.

Μία μηλιά, σπουδαία είναι η σοδειά της.
Έναν όμορφο θάμνο γεμάτο με μικρά φουντούκια και πράσινα κλαδιά.  

Ένα υπέροχο πηγάδι, έναν καταρράκτη, ωραία είναι να πίνεις από εκεί.
Κάρδαμο και μούρα φυτρώνουν εκεί και ένας ανθισμένος κισσός.  
 
Ήμερα γουρούνια κρύβονται γύρω του,
κατσίκια και αγριογούρουνα, ελάφια που βόσκουν και ασβοί.    

Ειρηνικοί επισκέπτες, μια ολόκληρη ομάδα από περιπατητές, επισκέπτονται την κατοικία μου.
Αλεπούδες έρχονται να τους υποδεχτούν, δεν είναι υπέροχο αυτό;

Μαύρα δαμάσκηνα, βελανίδια, κρίνα και σολομοί.  

Αυγά, μέλι, ο Θεός τα έχει δώσει όλα αυτά.
Γλυκά μήλα, κόκκινα κράνα, νόστιμες φράουλες, καρύδια.    

Το τραγούδι της τσίχλας και του κούκου που τόσο αγαπώ ακούγεται πάνω από την καλύβα μου.  

Σμήνη μελισσών, οι μικροί μουσικοί του κόσμου, βγάζουν γλυκά βουίσματα. Αγριόχηνες.
 
Ο άνεμος φυσάει μέσα στο δάσος.
Ένα γκρίζο σύννεφο περνάει.
Οι καταρράκτες των ποταμών, η κραυγή του κύκνου, απολαυστική μουσική.  

Τα ποιο ωραία κοπάδια προσφέρουν μουσική για εμένα.
Είμαι ευγνώμων για ότι μου έχει προσφερθεί από τον δίκαιο Χριστό.  

Κατοικώ εδώ χωρίς να μπλέκομαι σε μάχες, ευγνώμων στον Βασιλιά που μου προσφέρει όλα τα αγαθά.

Guaire:
Θα έδινα το ένδοξο βασίλειο μου
μαζί με την κληρονομία μου από τον Colman.
Θα τα έδινα όλα μέχρι την ώρα του θανάτου μου για να βρεθώ στην συντροφιά σου Marbhan.



Αγγλικό κείμενο
http://www.maryjones.us/ctexts/hermit.html

Μετάφραση Orthodoxy-Rainbow

Δεν υπάρχουν σχόλια: